Waarover kunt u een klacht indienen?
Myria wil elke persoon of organisatie waarmee het contact heeft een goede dienstverlening verzekeren. Bent u niet tevreden over de werking van Myria of over de kwaliteit van zijn dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen. We onderzoeken alle klachten en verbeteren onze werking waar mogelijk.
- U krijgt geen informatie of reactie van Myria bij de behandeling van een dossier.
- De informatie die u van Myria krijgt (via zijn brochures, zijn website enzovoort) is onvolledig of onduidelijk.
- U bent niet tevreden over de bereikbaarheid van Myria (via het onthaal, telefonisch enzovoort).
- U moet te lang wachten op een antwoord van Myria.
- U bent niet tevreden over het gedrag van een medewerker van Myria (tijdens een telefoongesprek, tijdens een bezoek enzovoort).
- U ondervindt een toegankelijkheidsprobleem met de website van Myria.
- Anonieme klachten
- Niet-gemotiveerde klachten (u moet uw redenen duidelijk omschrijven)
- Klachten over feiten die langer dan één jaar voor het indienen van de klacht hebben plaatsgevonden
- Klachten over feiten die niet tot de bevoegdheid van Myria behoren.
- Klachten over feiten waarvoor er administratieve beroepsprocedures bestaan
- Klachten over feiten waarvoor een beroep is ingediend bij een rechtscollege (Arbeidsgerechten, de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, de Raad van State enzovoort)
- Klachten over feiten waarvoor al een procedure bij de Federale Ombudsman is opgestart
- Klachten over een algemeen standpunt van Myria met betrekking tot een van zijn drie opdrachten
Dat kan op verschillende manieren:
- Vul het contactformulier onderaan deze pagina in.
- Vul het Word-document of de pdf van ons klachtenformulier in (elektronisch of met de hand), druk het document af en verzend het naar: Myria, Victor Hortaplein 40, bus 40, 1060 Brussel.
U ontvangt binnen de vijftien dagen een ontvangstmelding.
Is uw klacht ontvankelijk, dan wordt hij overgemaakt aan de bevoegde dienst van Myria. Die zal de klacht bestuderen en u binnen de dertig werkdagen een gemotiveerd antwoord geven.
Dan kunt u op verschillende manieren een zogenaamde tweedelijnsklacht indienen bij de federale Ombudsman.
- Per post: de federale Ombudsman, Leuvenseweg 48/bus 6, 1000 Brussel
- Telefonisch (gratis): 0800 999 62
- Per e-mail: contact@federaalombudsman.be
- Via de website: www.federaalombudsman.be
Myria hecht veel belang aan respect voor uw persoonlijke gegevens. We gebruiken uw gegevens alleen om u opnieuw te contacteren met betrekking tot uw klacht. Hebt u klachten over de manier waarop Myria met uw gegevens omgaat of wilt u uw gegevens laten schrappen of aanpassen? U vindt meer info over de te volgen procedure in onze privacyverklaring.